borgvattnet

Kollade nyss på ''de okända'' för den här gången handlade det om borgvattnet. Va sjuk det känndes att kolla på det när man har varit där själv. ( vi var där i oktober ) Allting såg lika dant ut som när vi var där, precis allting. Jag fattar inte hur vi igentligen våga sova där. Det va ju inte direkt planerat att vi skulle åka dit heller, utan vi kom bara på det en dag helt plötsligt och en vecka senare åkte vi dit. Vi va ju 5 stycken som åkte dit då (jag,Linnéa,Salt,Kim,Tom) och betalade 2400 för att bara sova över där en natt. haha vi tyckte det bara va en kul sak att göra lixom. Ingen mat hade vi med oss dit, det va inte allt så planerat.
Väl där berättade hon som dom pratade med i programmet allting som hänt i huset och saker vi skulle testa där inne för att kanske få se någonting. Och saker hände det.. men jag tror nog att det hade hänt mycket mer om vi inte hade dunkat musik hela tiden och hela natten. . och varit helt nyktra... hehe..
Nä men det var kul att kolla på det där programmet och veta själv att man faktiskt vågat sova där, även fast vi  gick och la oss vid 5-6 tiden på morronen.
- Det är iallafall en gammal prästgård som det bott massa präster i. Och piger som dött och även barn, det sägs att ett barn är nedgrävd utanför de blå rummet.

 
Här är det blå rummet som var mest ''hemsökt'' det sa dom i programmet också. Hon sa till oss att bädda fint i sängarna och sedan dra ut sängarna en bit från väggen, sedan stänga dörren och gå iväg och sedan gå tillbaka om någon timme och kolla vad som hänt. Så vi gjorde de, och efter någon timme gick vi tillbaka och då va sängarna hullerombuller och sängarna va tillbaka dragna. haha det är aldrig någon som tror på en när man berättar det, alla säger att det är maskiner och grejjer eller att de som äger stället varit där och fixat. Men jag tror det är sant ja, för det var verkligen ingen som skulle kunna komma in i rummet och vi kollade på sängarna ifall det fanns nån maskin som skulle kunna gjort det, men det fanns det ju inte. plus att vi satt i köket under den tiden och de blå rummet var alldeles ovanför oss så man skulle hört om någon var där och grejja på. lääääskigt somfan asså


 den här tavlan hängde i ett av rummen och dom säger i programmet att det händer mycket med den. tillexempel att man kan se pojken gråta eller att det helt enkelt inte går att knäppa kort på den på nåt sätt. ( för oss hände det ingenting, men jag tyckte han va gullig så han fick vara med på bild )


i den här spegeln hädnde det grejjer iallafall. Hon sa att vi skulle knäppa kort i den och se vad som hände. Och innan man knäppte så syndes bara två tallrikar på väggen och den där byrån eller vad det är. Men varje gång vi knäppte kort på den så vart det som en figur eller typ snöre i bilden,( ser lite ut som en gubbe )  vet inte vad det ska föreställa men det syndes iallafall inte innan man knäppte. rolit



Sen hände med massa små saker också, som att lampan kunde börja släckas och tändas, och helt plötsligt kunde skivan åka ut från sterion. Och en gång när jag och Linnéa skulle gå ner och hämta nånting i kylskåpet ( alla satt på övervåningen) så va kylskåpsdörren helt öppen, och ingen av oss hade varit nere. Jag tror iallafall att det är sant det som händer där, för man märker det när man väl är där. Skulle kanske inte tro på det om någon bara berättade om det..men nu vet jag. Jag ska iallafall åka dit igen men så ska man verkligen anstränga sig för att kanske få vara med om något värre. Det vore ju lite kul. Har iallafall massa bilder däifrån på alla rum och allting men orkar inte lägga in dom men dom finns på min bilddagbok typ på 1 oktober 2008 hejamandy.bilddagboken.se.
Man fick ju också skriva i en gästbok efter man varit där och skriva om man varit med om någonting. Och när man läste vad andra skrivit höll man ju på att skita på sig. Vissa hade ju sätt skuggor, människor och 3 gråtande flickor hade många sätt i ''de gråtande svägornas rum'' ja jag vet inte allt vad alla hade sätt.

haha roligt inlägg.. va bara tvungen att skriva lite om det för jag tyckte det var så kul när man sätt programmet om det.
Åk dit. det är ganska spännande kan ja lova. rädda var vi .. eller iallafall jag.. hoho.

http://www.tv4.se/replay
''de okända''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0